Negativní razítka

Mám doma plno negativních razítek. Hlavně květiny. Nejsou to žádné skládací razítka, kde bych další vrstvu natiskla jiným inkoustem. Prostě jen jedno "černé" razítko a konec. Nevím, proč jsem si je koupila, ale ležely u mě dlouho. Dlouho jsem nevěděla co s nimi, protože otisk mi přišel hodně nudný a nevěděla jsem co s tím dál. Pokud máte podobná razítka a nevíte jak je využít, můžete se nechat inspirovat v článku.


Jako první si vybereme jaké razítko budeme tisknout. Na tuto techniku mám oblíbené kytičky, ale můžete použít i jiný motiv. Natiskněte si tedy pár obrázků různě barevným inkoustem. Já zvolila žlutou a růžovou.


Pak si nachystáme pastelky. Vždy stejnou barvu, ale trošku tmavší odstín. U růžové kytičky jsem použila tmavě růžovou pastelku. U žluté jsem volila trošku více oranžovou pastelku. Můžete použít klasické pastelky nebo i akvarelové, je to jedno. Pak ještě budete potřebovat gumu (nejlépe na tužce, nějakou malou, aby se Vám s ním dobře gumovaly malé detaily) a bílou gelovku, která ale nemusí být.


A začneme stínovat. Vůbec se nebojíme na pastelku trochu přitlačit a už vůbec nemusíte řešit, že tam jdou vidět tahy nebo že stínování není dokonalé.


Pomocí gumy pomaličku a jemně odgumujeme část kresby pastelkou. jde nám o to, abychom pomocí gumy vytvořili krásný přechod. V této technice je krásné to, že kdykoliv můžete ubrat nebo přidat nebo to celé vygumovat.


Zde pro porovnání vystínovaná květinka pastelkou a pouze natištěná květinka inkoustem.


Pokud jste někde přesáhli spravíte to bílou gelovkou. Můžete ji použít i v případě, že jste vybarvovali bez přesahů. Bílou gelovkou tedy zvýrazníme prázdné linie mezi okvětními lístky.


Zde ukázka vybarvení pastelkami na růžové a žluté květince.


A možností použití je pak nespočet. Já z těchto kytiček vyrobila přání k 50. narozeninám :) 




Komentáře

  1. To je moc pěkné. Myslím, že jsem taková razítka taky dostala. :) Musím se podívat, vypadá to skvěle a má oblíbená barevná kombinace. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky