CLING RAZÍTKA – CO S NIMI



Tento návod se používá na všechna cling razítka, která nejsou nalepená na speciální pěně. V tomto článku Vám ukáži návod přímo na KETA razítkách, které koupíte v našem e-shopu.

Když si razítko rozbalíte, naleznete tam cling pěnu, gumové razítko a obrázek či text na transparentní fólii.



Gumový štoček si přilepíme na akrylový blok (třeba vodou, rolátkem…) a použijeme na něj černý rychleschnoucí inkoust. Velmi se hodí StazOn.





Takto připravené razítko otiskneme na cling pěnu. Cling pěna má dvě strany – jednu lepivou a druhou nelepivou. Obrázek natiskneme na tu NElepivou stranu.





Po zaschnutí inkoustu můžeme odlepit lepivou stranu a přilepíme na ni gumový štoček. Je vhodné se podívat na kterou stranu (vpravo, vlevo) cling pěny jej máme přilepit. Abychom z druhé strany měli natištěný motiv.





Pak pomocí nůžek či řezáčku odřežeme přebytečnou pěnu.





Razítko pak vypadá takto. Na pěně máme otisklý motiv a tím pádem víme, kam budeme tisknout.






PÁR TIPŮ A RAD

Občas se stává, že kromě motivu obtisknete na papír i okraj razítka.





Řešení je jednoduché. Stačí pomocí nůžek nebo řezáčku ořiznout razítko kolem motivu.






Problém vyřešen a tisk už se nám nepokazí :)






Co s přiloženým motivem na transparentní fólii? Ze začátku jsem toto vyhazovala, ale postupem času mi motiv začíná chybět. Díky této fólii si můžeme vyzkoušet, jak by se razítko hodilo na projekt, kam ho umístit a podobně.





Pokud Vám tyto štítky chybí, není nic jednodušího, než si vzít kousek průhledné fólie a pomocí rychleschnoucího a voděodolného inkoustu si štítek nově vyrobit.


Co když chci otisknout jen část razítka? Na tento tip je mnoho způsobů a já Vám ukáži jeden, který používám.

Nalepím si čisté (umyté) razítko na akrylový bloček a co nechci tisknout zakryji washi páskou.





Razítko si otisknu v polštářku, odlepím washi pásku a mohu tisknout.






A jak razítka ukládat? To je jen na Vás. Můžete je skladovat v obalech od CD, DVD nebo pověšené na kroužku či v krabičce. Já Vám ukáži jak razítka skladuji já.

Vzala jsem si krabičku od základů přáníček a do středu nalepila pomocí washi pásky přepážku.





Do této krabičky se mi krásně vlezou dvě řady razítek. Mám je řazené podle tématu, aby se mi lépe hledaly.





A abych nemusela každé razítko vytahovat a připomínat si, jaké vlastně mám, vyrobila jsem si “vzorník”.
Základem je bílá čtvrtka velikosti A5 na kterou jsem si podle témat natiskla razítka. Zeleným fixem pak dopsala jejich čísla.





Na krajích jsem pomocí kleští udělala tři dírky





Pak jsem přidala knihařské kroužky. Původně jsem chtěla kroužkovou vazbu, ale pak jsem si uvědomila, že se mi tam budou hůře přidávat listy. Proto obyčejné kroužky.





Na kraje listů jsem přidala štítky, abych se ve vzorníku rychleji orientovala.



Komentáře

Oblíbené příspěvky