Přání jako mobil

Nedávno moje mamka dostala k narozeninám nový mobil a tak jsem si říkala proč k tomu neuzpůsobit i přáníčko. Proč jí neudělat přáníčko alá mobil. Věděla jsem, že dostane zlatý mobil, pouzdro už jsem musela nějak domyslet. Takže jsem tak nějak improvizovala a zkoušela různé provedení. Nakonec jsem skončila u klasického vytahování mobilu z pouzdra za nějaký proužek papíru či fólie. Určitě tento princip pouzdra znáte a teď jen to převést do praxe. 

Celý obal má velikost přáníčka A6. Takže cca 10,5x15 cm. Abych přání mohla zavírat, řídila jsem se tímto nákresem, který jsem pro Vás udělala. Celkově je to arch papíru o rozměrech 22x16cm.



A zde fotka podle nákresu. Vyřízlý obdélník a narýhované přehyby.


Na levé straně jsem přehyb ustřihla, protože by mi tam následně zavazel.


V pravo dole jsem si tužkou udělala značku, kde nalepím tenkou fólii díky které pak mobil krásně vytáhnu.


Nakonec po vyzkoušení jsem proužek tenké fólie nalepila trošku výš. Čím výš jsem nalepila fólii tím více se dal mobil vytáhnout. Zkoušela jsem použít různé tloušťky fólie, ale kvůli tomu, že fólie bude uvnitř zohlá skoro o 180°, tak se mi nejvíce osvěčila nějaká hodně tenká fólie. Ty tlusté se zohly a nefungovaly.


Fólii jsem tedy nalepila dovnitř pouzdra a protáhla ji přes zářez na levé straně ven.


Pouzdro jsem pak slepila. Na centimetrové okraje jsem nalepila oboustrannou pásku a přilepila.


takhle nějak vypadá holé pouzdro. Je funkční, vytáhne mobil po zatáhnutí za fólii a když mobil dáte zpátky, funguje to i opačně.


Pak jsem si z designového papíru vystřihla dva obdélníky velikosti 10,5x15cm a nalepila je na základ přání.


na zadní straně jsem si dávala pozor abych nechala proužku fólie volné místo. Abych nezalepila i vrch u  té fólie.


A přilepila jsem designový papír.


Přední stranu jsem ozdobila nálepkami a bílým embossem.



Proužek fólie jsem zkrátila na použitelnou velikost a na konec přilepila čtvereček stejného papíru jako je na obalu.


Po zatáhnutí za fólii vyjede mobil


Mobil už je na vyrobení jednoduchý. Udělala jsem ho v menší velikosti než obal. Neměřila jsem to, ale bylo to asi o 1cm na každé straně míň. Přelepila jsem obě strany zlatým papírem (mamka dostala zlatý mobil), obrazovku namalovala akvarelovými barvičkami a černým fixem domalovala tlačítka.


Je jen otáčecí, takže ze zadní strany je čtvrtka bílého papíru na text.


A vzadu malá nápověda :)




Komentáře

Oblíbené příspěvky