Trifold album Shut Up & Up!

Jako každý rok, i před vánočními svátky 2017, náš syn vytvářel pro svou skautskou družinu dárek. A jako téměř každý rok to byl dárek scrapbookingový - album. Pátrala jsem po něčem snadném, rychlém a hlavně malém. Po něčem, co zaujme i kluky z doby počítačové. Narazila jsem na trifold album. Návod jsem našla na youtube zde. Autorkou je Kay F. Převedla jsem to na formát, který se mi lépe počítá. Protože mi zbyl jeden základ, vyrobila jsem si vzpomínkové album z výletu na Zlaté návrší. Níže najdete nákres a postup.


Takže jak na to?

Jako základ tohoto alba potřebujete čtvrtku o velikosti 22,5 x 30 cm. Čtvrtku nařežeme a zohýbáme podle tohoto nákresu.

Zjednodušeně lze říci, že zohýbáme vertikálně na čtvrtiny a přidáme dva kratší ohyby v první a poslední čtvrtině. Od těchto bodů malých ohybů nařežeme. Modré přerušované čáry jsou ohyb, červené plné jsou řez. Jak po přípravě ohnout? Jednoduše prostřední díl zohneme uprostřed dolů, horní a spodní třetiny nahoru.

Připravený základ pak vypadá takto:

Pak už si stačí jen připravit takový počet fotek, který vám vyhovuje. Já jsem využila všechny prostory pro čtvercové fotografie, tedy 10. Velikost ploch je 7,5 x 7,5 cm. Fotky jsem si připravila 7x7 cm. Menší plochy jsem využila jako taková tlumivá, odpočinková místa.

Na desky potřebujeme pevný karton či čtvrtku o velikosti 8x23 cm, tedy o půl cm více na každou stranu. Desky ozdobíme a přilepíme. Ve videu, který pro mě bylo zdrojem inspirace, autorka přidává ještě obdélníky pod ty dva menší zuby, ale přišlo mi to zbytečné. Doporučuji pouze nanést lepidlo na základ, ne na desky a pak slepit.



Takto si Ondra navrhnul obálky skautských alb.


 A protože se alba otvírala, převázal je přírodním provázkem.


Uvnitř mnoho nezdobil, jen si na big shotu připravil černé pavouky. V krabičce po kupě vypadali fakt děsivě.

Na jedno trifold album potřebujete:


- základ o rozměrech 22,5 x 30 cm (použila jsem gramáž 160)
- pevnější karton na desky o rozměrech 23x 8 cm
- lepidlo PVA, podlepky na fotky
- nůžky, řezačku

Při tvorbě tohoto alba jsem chtěla použít samolepku Shut up!, protože si děti někdy stěžují cestou do kopce, ale pak mě napadlo Shut up & up, tak jsem si to napsala na šipečku. Pro neanglicky hovořící: je to taková slovní hříčka Shut up - zmlkni a Up - nahoru.

Doufám, že i vy vyzkoušíte toto jednoduché, ale zajímavé album a někoho potěšíte.


Komentáře

Oblíbené příspěvky