Kytičky - raznice

Nejsem vlastníkem big shotu, takže pokud potřebuju kytičky, nakoupím si je hotové nebo použiji raznice. A právě kytičkám z raznic bych se chtěla dnes věnovat.


Jako každý začátečník jsem samozřejmě nakoupila raznice, které jsem pak nevyužila. Ale v poslední době jsem investovala právě do raznic květin, protože k těm se vracím. Při posledním nákupu jsem doplnila chybějící velikosti.

Nyní moje základní sbírka raznic květin vypadá takto:


Dobrá zpráva je, že se dají kombinovat raznice různých výrobců. (Dnes ověřeno.)



Na výrobu kytiček tedy potřebujete kromě raznic a barevných papírů tento materiál:


- tenký štětec
- silný štětec (jde pouze o jeho zakončení, které by mělo být hladké, silné a kulaté)
- inkoust na tónování okrajů lístků
- měkkou houbičku - já používám kosmetické houbičky, které jsem někde dostala



Tenký štětec používám na tvarování okvětních lístků směrem dovnitř nebo ven a na tvarování celého květu - u malých kytiček. Viz obrázek. Místo houbičky můžete použít zbytek pěnovky moosgummi nebo pěnovou podložku pod myš.


Omlouvám se za kvalitu fotky, ale jednou rukou jsem držela štětec a druhou fotila. :-) U menších květů stačí jednou zatlačit na střed kytičky a květ se vytvaruje.

Na velké květy používám právě silný štětec. Zde je ale potřeba postupovat pomaleji, postupně a lepší než zatlačení na střed (kytička se může zmačkat) je jezdit přiměřením tlakem od středu kytičky do začátku lístku.

Na tomto obrázku vidíte rozdíl. První kytička je jen vytvarovaná štětcem ve středu, další kytičky má již ohnuté okvětní lístky.


Pro přáníčko jsem vytvořila dvě malé kytičky z těchto dílů: 3x fialová pětilistá květina a jednou zelená sedmilistá sedmikráska, která tvoří květní lůžko.

Dále jsem potřebovala velkou květinu, kterou jsem vytvořila pomocí raznic na sedmikrásku. Použila jsem dva větší výseky a jeden menší.


Pak jsem si hrála s kombinací barev a tvarů. Tvořila jsem kytičky, které jsou z více vrstev okvětních lístků stejné velikosti, a také kytičky, které jsou vrstvené z okvětních lístků různých velikostí. Jistě byste přišli ještě na jiné kombinace. Jsou zde také vidět rozdíly ve tvarování okvětí: tvarované ven a dovnitř.


Základ přání je tvořen pomocí akrylových barev  a miniminsteru. Stačí bílá čtvrtka a poslední doladění tuší.



Přeji vám hodně nadšení do tvoření, inspirace a moudré investice při nakupování pro scrapbooking. :-)

IlonaK2

A pro trpělivé inspirace z mé dílničky:














Komentáře

Oblíbené příspěvky