Slavíme Den otců

Den otců

19.6.2016

Už tomu bude nějaký pátek, co se nám do podvědomí začal dostávat tento svátek. Já s ním souhlasím!
Maminky už svůj svátek mají, tak proč ne tatínkové. Zvláště ti, kteří se o něj opravdu zaslouží.
Já mám úžasného tátu. Už jen proto, že nás se sestrou vychoval, aniž by jsme byly jeho krev a i když se pak narodila jeho vlastní dcera, tak si nepamatuji, že bych nějak strádala a říkala si, že se k nám chová jinak než k ní. Vychoval nás všechny stejně ač mu bylo něco po 20 .
Má můj obdiv a jsem ráda, že on je náš táta!

Něco o historii:
Den otců je na počest otců, otcovství a roli otců ve společnosti. V mnoha zemích a i v české republice se slaví třetí neděli v červnu.
V České republice se tento svátek slaví dosud jen ojediněle. První akcí podporující Den otců je Tátafest, pořádaný v mnoha městech České republiky od roku 2007 Ligou otevřených mužů.
Tradici oslavy otců založila Američanka Sonora Smart Doddová, která chtěla ocenit úsilí, s nímž se o ni a další čtyři sourozence staral její ovdovělí tatínek už v roce 1910.

Na konci článku jsem pro vás připravila nějaké veršíky, kdyby jste nevěděli, jak se na přání vyjádřit vlastními slovy, ale teď už k mému přání a nebo různým alternativám.

První mé přání je oblek.
Podle plánku jsem si uřízla papír. Celkové přání je 22,5 na 15 cm.


šedé plochy odstříhneme, přerušované čáry ohneme.


Pak jsem si vytvořila vnitřní košili. Jelikož chci udělat i kravatu, tak nepoužiji knoflíky.


Levou stranu přilepíme k levé straně přání a poté dovnitř nalepíme papír s textem či na text.



Tati, jsi první muž,
který se zapsal do mého srdce,
a na tomto místě už navždy zůstaneš!

Můj tatínku nejdražší,
přeji ti vše nejlepší,
přeji ti to k tvému svátku,
máš to na památku!

Dnes otcové svátek slaví,
ať se táta dobře baví!
Domů chvátat nemusí,
než tři piva zakusí!
Vše nejlepší tatínku,
udržuj si hladinku!


Ke Tvému dni táto,
připíjím Ti na to,
že Ty jsi všech tátů král,
co si se mnou vždycky hrál,
učil mě a pomáhal,
s výchovou se namáhal!
Za mnohé Ti dneska vděčím,
na to slovy svými svědčím!

Nejmilejší tatínku, přeji spoustu radosti,
dneska beru na sebe, všechny Tvoje starosti!
Ty se jen bav, směj se a oslavuj,
U Soudků od nás všechny pozdravuj!

a další....


Tak už máte hotovo?
Děkuji za pozornost a tatínkům zdar!
Lucka









Komentáře

  1. Máš to moc hezké a máš to dobře vysvětlené. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tatinek dostal moje prani postou vcera a mel velkou radost :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za skvělý a názorný návod! Moc pěkné přání.

    OdpovědětVymazat
  4. Přání vypadá opravdu skvěle. Já bych potřebovala najít nějaký super dárek, který by přítele ke dni otců překvapil. On pro mě totiž ke dni matek zaplatil doručení květin a to až k nám domů. Když nám u dveří zazvonil kurýr s pugétem růží, tak jsem si myslela, že si spletl dveře :-D .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky