Jestli to nebude láska....

Přeji krásný den, opožděně přicházím se svým prvním příspěvkem, jelikož jsem onemocněla na původní termín. Budu doufat, že Vám to vynahradím tím, že v článku představím hned 3 přání, která budou mít v hlavní roli nové přenádherné a překrásné razítko z výroby Katuan's. Je možné je také koupit v e-shopu U Katky nebo jejím kamenném obchůdku v Hradci Králové.

 První přání není složité na materiál. Když jsem v papírnictví narazila na zlatou pastelku, musela být má... Zlatý razítkovací polštářek naštěstí vlastním také a tak mohlo vzniknout zlatě vymalované srdíčko. Po bocích už jen dva proužky zlatého papíru, výřez je také od Katuan's (pastelkou jsem obmalovala okraje písmen a rozmazala prstem, aby dostal patinu) a zlatý provázek, nic na tom není, že?:-) Pro kompletní informace, zlatou pastelkou jsou obmalované také boční okraje bílého papíru se srdíčkem a tento základ je přilepený na 3D oboustranné lepící pásce, aby byl krásně rovný a nerýsovaly se pod ním provázky, které jsou širší. Pro příznivce stříbrné barvy mám dobrou zprávu!:-) Stříbrná pastelka je k mání také, když jsem si s ní doma na zkoušku počmrkala, dostala jsem obavu, že bude vypadat jako šedá, takže jsem zvolila zlatou variantu, ale stříbrná bude určitě na řadě:-) 

 Druhé přání má srdíčko vymalované lihovými fixy (v mém případě Promarkery, nejznámější jsou asi Copicy, ale jsou i další značky). Otisk razítka je vytvořený horkým embosem, použila jsem ultrajemný embosovací prášek a mohla jít vymalovávat. V průběhu vymalovávání jsem zjistila, že embos a lihové fixy nejsou úplně kamarádi...:-) takže jsem musela být opatrná, abych příliš fixem nemalovala po embosovaném vzoru, abych jej nerozmazala. Nicméně se to dalo hezky uhlídat a příště to tak udělám znovu, protože výsledek je efektní a není těžké si dát pozor. Ručně jsem si namalovala také proužek, kterým jsem doplnila podklad s dekorem dřeva - nepermanentním tenkým popisovačem (na bázi vody) jsem si od oka nakreslila záměrně křivé proužky a vybarvila fixy ve stejných barvách jako vzory na srdíčku. Na dokončení jsem si vyřízla cedulku z craft papíru a přes něj ještě vellum a opět na ně naembosovala nápis, rohy jsou dozdobeny zlatými samolepícími půlperličkami. Na fotce to nejde vidět, ale opět jsem nenechala okraje jen tak, ale měděnou metalickou gelovou propiskou jsem zvýraznila okraje u barevného proužku i cedulky s nápisem (barevné gelovky prostě miluji a ty metalické asi ještě víc) :-) Kapičky na srdíčku jsou zvýrazněny glitrovým lepidlem, které jim dodává třpyt.
Opáčko pro použití lihových fixů na konec: použijte papír speciálně určený pro malování lihovými fixy, doporučuji vybrat s vyšší gramáží. Pokud by jste neembosovali (což není úplně ideální, ale dá se to) tak použít pro razítkování inkoust na vodní bázi (např. Memento) stejně tak, když budete něco dokreslovat, tak ne permanentním popisovačem, ale na bázi vody:-)
 Jů a jsme u posledního přáníčka, tedy pokud jste neodpadli dříve, nějak jsem se rozepsala:-) Na to jsem použila pro vymalování zase akvarelovou metodu - tudíž barvy, které se dají rozmývat vodou. Zatím používám "dětské" fixy, které jsou vypratelné a myslím, že fungují bezva. Jelikož jsem chtěla, aby bylo srdíčko jemné, naembosovala jsem otisk bílým horkým embosem (opět jemný embosovací prášek) a na vymalování jsem  zvolila způsob, kdy si fixem malujete na akrylový bloček a z něj barvu nanášíte štětcem. Jelikož se mi nechce chodit pro vodu:-), tak používám vodní štětec s nádržkou pro vodu. Protože jsem spěchala na koupení, tak jsem koupila střední tloušťku, která byla jako jediná skladem, určitě si ale pořídím i nejtenčí, jelikož ano, dá se použít, ale raději bych ještě tenčí. No a pak už se nabírá barva z bločku na štětec a začíná vymalovávat tam, kde chcete nejsytější odstín a jak barvy ubývá, tak ji roztahujete tam, kde chcete světlejší. Na konec jsem obrys srdíčka ještě natupovala houbičkou růžovým razítkovacím inkoustem. Za text přidávám detail vymalovaného srdíčka. Přání jsem dokončila výřezem ozdobné bordury, který je na perleťově růžový základ přání přilepený 3D oboustrannou lepící páskou a čtverečky. Na výřez s bordurou jsem přilepila papírovou krajku gelovými tečkami, spíše v jejím středu, aby nebyla úplně naplocho, na ni je opět 3D čtverečky nalepený výřez páru, poté vymalované srdíčko a přes ně částečně štítek s natisknutým nápisem (štítek je opět ze dvou vrstev - bílý papír a přes něj vellum, takže srdíčko jsem nechala překrýt pouze vrstvou s vellumovým papírem, je přilepený gelovými tečkami umístěnými pod písmenky, aby šly co nejméně vidět). Ještě pár barevných kamínků a přání je hotovo.
Opáčko pro použití akvarelových fixů (stejně tak pastelek): použijte papír určený pro akvarelové techniky (nebude se Vám při práci žmoulečkovat, tolik krabatit a usychat), razítkovací inkoust pro otisk motivu musí být permanentní, ne na vodní bázi, aby se nerozmyl také:-) nebo je možné použít horký embos. Vymalovávat se dá také razítkovacími inkousty na vodní bázi, postupuje se stejně jak bylo uvedeno výše - s akrylovým bločkem.
Slíbený detail vymalovaného srdíčka:

 Přidávám také detail rozmalovaného srdíčka, kde můžete vidět, jak jsem postupovala při vymalovávání, kdy jsem nanášela "akvarelové" fixy rovnou na obrázek:

Tato dvě srdíčka na své přání ještě čekají:-)


Velice mě těší, pokud se našli vytrvalí čtenáři, kteří se se mnou prokousali až na konec. Budu se těšit také na Vaše případné reakce v komentáři:-)
Těším se na Vás zase příště:-)

Komentáře

  1. Paráda a je rozhodnuto to srdce musím mít!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No o tom nepochybujte Káťo!:-) Je prostě nej:-)

      Vymazat
    2. ...a je doma!!!nebýt vaší inspirace ještě by viselo v krámě u K.Z.

      Vymazat
    3. U Vás mu bude určitě líp:-) Přeji krásné tvoření:-)

      Vymazat
  2. Křupíku, krásný a fakt obsáhlý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Eviku, bez Tebe (Tvého razítka) by nebyl...:-) Krásné razítko:-)

      Vymazat
  3. Ukecaná Ráďa :D . Článek je naprosto super! Bavilo mě ho číst. Zkusím si též to s tím emboss práškem. Děkuji za krásnou ukázku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A je to venku...:-))) Těší mě, že se našel někdo, kdo jej četl:-))) Také děkuji za pochvalu Luci:-)

      Vymazat
  4. Hrozně se mi líbí, že díky jednomu razítku vznikají tři odlišné styly: elegantní, hravý a snový. Návody jsou moc pěkné, počtení taky, takže první článek je na jedničku s hvězdičkou. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky