Kalendář na rok 2015 - úvodní strana + kompletace

Hezký den,

jsme u konce :) dnes už si pouze nazdobíme úvodní stránku, tentokrát bez použití podmínky :) a celý kalendář zkompletujeme ..

Já jsem na stránku chtěla zakomponovat roční období, k tomu mi tedy posloužila razítka mé oblíbené Daisy :)  Jaro - Daisy tančí, Léto - Daisy na kole, Podzim - Daisy tvoří a Zima - Daisy bruslí ... :o) všechna razítka jsem obstřihla, aby se mi na úvodní stranu vešla, vybarvila jsem akvarelovými pastelkami, dozdobila přírodním provázkem a květinkami :)



Pokud jste použili již zakoupený kalendář, jste opravdu u konce, stačí už jen zabalit do dárkového balení a darovat :) Kdo ale tvoří se mnou stolní kalendář, jede dál :))

Na kompletaci kalendáře si připravíme základ .. nazdobené stránky kalendáře jsou celkem těžké, takže na základ použijte karton vyšší gramáže. Velikost základu se bude odvíjet od velikosti stránek. Šířka bude stejná jako šířka jednotlivých stránek kalendáře a délka základu je jedna výška + něco navíc, dále spodní část + druhá výška + něco navíc .. zní to složitě :))

Můj příklad : stránka kalendáře má šířku 18cm, výšku 15cm .. počítám, že na přední a zadní stranu (výška) přidám 2,5cm, spodní část, na které kalendář stojí je široká cca 6 cm ..  ( tedy 17,5 + 6 +17,5cm ) ..dohromady tedy obdélník široký 18cm a dlouhý 41cm..  Prostřední část ( 6cm) si narýhuji ..


A nyní již pokud nemáte vázací stroj, stačí udělat děrovačkou dírky do základu i stránek v horní části a svázat - použít můžete knihařské kroužky, svázat stužkou nebo použít spirálku z nějakého staršího kalendáře :)

Kdo má k dispozici vázací stroj, sváže na něm. Já budu vázat na stroji Cinch, kde si nastavím polovinu kalendářové stránky, tím nastavím děrování.. vychází mi to na délku stránky 8 děr. Tedy od rysky poloviny budou na obou stranách zastrčeny 4 kolíčky , zbytek - krajní - vystrčené.

Všechny kalendářové stránky proděravím..


Základ kalendáře musí mít dírky na obou stranách .. :o)


Z kovové vazby si odstřihnu 8 oček, nasadím na bok stroje a postupně na ně začnu navlékat - nejprv základ (obě strany, vznikne tak jakoby stojánek) a pak od prosince až do úvodní strany.



Jakmile mám navlečeno, v horní části stroje nastavím přítlak na vazbu, celou vazbu se stránkami strčím ze zadní části do lisu .. zmáčknutím páky se vazba sváže :)


A máme hotovo .. :o))) Věřím, že obdarovaného potěšíte ručně vyráběným dárkem. :)



Díky za nahlédnutí. Katka

Komentáře

Oblíbené příspěvky